Χοληστερίνη: Οι Top-10 τροφές που καθαρίζουν τις αρτηρίες από την χοληστερόλη


Η υψηλή χοληστερόλη (LDL), η οποία είναι γνωστή και ως “κακή χοληστερόλη”, είναι μία από τις πιο βασικές αιτίες της αθηροσκλήρωσης, δηλαδή της συσσώρευσης σκληρής πλάκας στις αρτηρίες σας, η οποία οδηγεί σε στένωσή τους, εμποδίζει την ομαλή ροή του αίματος και καταλήγει συνήθως σε έμφραγμα του μυοκαρδίου ή άλλη σοβαρή καρδιακή νόσο ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Χοληστερίνη - Γι' αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζετε την διατροφή εκείνη, που θα σας βοηθήσει να καθαρίσετε τις αρτηρίες σας από την χοληστερόλη και να προστατευθείτε από καρδιακές επιπλοκές.

Δείτε τι περιέχει η διατροφή ενάντια στην χοληστερίνη:

1. Δημητριακά ολικής αλέσεως

Η American Heart Association συνιστά την κατανάλωση τουλάχιστον έξι μερίδων δημητριακών ολικής αλέσεως την ημέρα. Το πλιγούρι βρώμης, το πίτουρο βρώμης, το κριθάρι και το πίτουρο ρυζιού είναι δημητριακά ολικής αλέσεως που περιέχουν μεγάλες ποσότητες διαλυτών φυτικών ινών, οι οποίες δεσμέυουν την περιττή χοληστερόλη στον οργανισμό σας και του επιτρέπει να την αποβάλλει από το σώμα σας. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως θα σας δώσουν επίσης μαγνήσιο, το οποίο διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία, διατηρώντας την πίεση του αίματος σας σε υγιή επίπεδα.

2. Φρούτα

Βάλτε μερικά φρούτα στην διατροφή σας, επειδή επίσης περιέχουν διαλυτές φυτικές ίνες. Προσθέστε 4-5 μερίδες ημερησίως από μήλα, αχλάδια, μπανάνες, δαμάσκηνα ή πορτοκάλια στην διατροφή σας για να μειώσετε ακόμα περισσότερο την LDL χοληστερόλη στο αίμα σας. Αυτά τα φρούτα παρέχουν επίσης αρκετό κάλιο, το οποίο μπορεί να μειώσει τις επιπτώσεις του διαιτητικού νατρίου στην αρτηριακή πίεση.

3. Λαχανικά

Τα λαχανικά περιέχουν ενώσεις που ονομάζεται φυτικές στερόλες, οι οποίες λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο με τις διαλυτές φυτικές ίνες. Επιλέξτε 3-5 ημερήσιες μερίδες στην καθημερινή σας διατροφή από έντονα χρωματισμένα λαχανικά (γλυκοπατάτες, μπρόκολο, καρότα κλπ). Τα λαχανικά περιέχουν κάλιο, αντισταθμίζει την αρνητική δράση του αλατιού στην υπέρταση. Επίσης, τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι και το κατσαρό λάχανο, παρέχουν μαγνήσιο, το οποίο είναι σημαντικό για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

4. Όσπρια

Σημαντικές ποσότητες διαλυτών ινών θα βρείτε επίσης στα όσπρια. Προσπαθήστε να συμπεριλάβετε 3-4 μερίδες όσπρια την εβδομάδα. Συμπεριλάβετε φακές, φασόλια και ρεβίθια στη διατροφή σας για να μειώσετε την LDL χοληστερόλη.

5. Ψάρια: Τα λιπαρά ψάρια περιέχουν Ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής στις αρτηρίες σας. Η φλεγμονή είναι ένας από τους βασικούς αιτιολογικούς παράγοντες σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες σας. Προγραμματίστε τουλάχιστον 2 μερίδες από λιπαρά ψάρια (σολομός, ιππόγλωσσα, σκουμπρί, τόνος, πέστροφα κλπ) στην εβδομαδιαία διατροφή σας.

6. Άπαχο κρέας

Χρειάζεστε 85-170 γραμμάρια πρωτεΐνης κάθε μέρα. Αποφύγετε το τηγάνισμα του κρέατος ή το υπερβολικό “καψάλισμά” του στα κάρβουνα. Περιορίστε όσο μπορείτε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος, επειδή είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά, τα οποία συμβάλλουν στον σχηματισμό πλάκας στις αρτηρίες σας.

7. Χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά (ή και και χωρίς λιπαρά) γαλακτοκομικά προϊόντα

Επιλέξτε τέτοιου τύπου γαλακτοκομικά προϊόντα επειδή περιέχουν ελάχιστα κορεσμένα λίπη. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα παρέχουν επίσης ασβέστιο, το οποίο βοηθά στη ρύθμιση της πίεσης του αίματος και συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του μυικού συστήματος. Δεν χρειάζεστε πάνω από 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων την ημέρα.

8. Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί περιέχουν Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στον καθαρισμό των αρτηριών, ενώ περιέχουν και αρκετό μαγνήσιο. Χρειάζεστε μόνο μια χούφτα την ημέρα, επειδή οι ξηροί καρποί είναι ταυτόχρονα πολύ πλούσια σε θερμίδες.

9. Έλαια

Τα καλά έλαια περιέχουν επίσης Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν την πρόληψη του σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες. Τα υγιή έλαια περιλαμβάνουν το ελαιόλαδο, το ηλιέλαιο και το έλαιο από canola. Το ελαιόλαδο ενισχύει επίσης τα επίπεδα της HDL (καλής χοληστερόλης), η οποία βοηθά στη μείωση του σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες σας. Προτιμήστε αυτού του τύπου τα έλαια αντί για βούτυρο στο μαγείρεμα για να πάρετε τις απαραίτητες 2-3 μερίδες που χρειάζεστε κάθε μέρα.

10. Ροφήματα

Το νερό είναι πολύ βασικό και πρέπει κάθε μέρα να πίνετε τουλάχιστον 6-8 ποτήρια. Αποφύγετε, ωστόσο, χυμούς και επεξεργασμένα ποτά που περιέχουν πολύ ζάχαρη. Το μαύρο τσάι και το κόκκινο κρασί περιέχουν μεγάλες ποσότητες φλαβονοειδών, δηλαδή φυτοχημικών συστατικών που προστατεύουν τις αρτηρίες σας.

iatropedia.gr

Γίνε ο πρώτος που θα αξιολογήσει!


Προσθήκη στα αγαπημένα

23 Nov 2017


Προωθημενεσ επιχειρησεις περισσότερες καταχωρήσεις

Hashtag

Hashtag

in CAFE - CLUBS

house on the beach all day restaurant

Escape Fashion

Escape Fashion

in ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ, ACCESSORIES, ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ, ΕΝΔΥΜΑΤΑ

Fashion προτάσεις σε ρούχα, τσάντες και αξεσουάρ. Επιλέξτε από τις νέες συλλογές ρούχων των κορυφαίων brands On Line, Salt & Peppers jeans, Hype, Chica Loca, Naiba, Y not (ρούχα και τσάντες) και αναδείξτε τον καλύτερό σας εαυτό.

Paladar

Paladar

in ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ

To Paladar είναι εδώ για να καλύψει τις ανάγκες σας για μία γαστρονομική εμπειρία. Στο Paladar έχετε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε σε συνεργασία με εμάς ένα ειδικό για την περίσταση μενού αποκλειστικά για εσάς και τους καλεσμένους σας...

Paty's Handmade

Paty's Handmade

in ΕΙΔΗ ΓΑΜΟΥ - ΒΑΠΤΙΣΗΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

To κατάστημα Paty's handmade φτιάχνει τις δημιουργίες στο εργαστήρι του καταστήματος με πολλά υλικά όπως εσείς τις έχετε ονειρευτεί! Επίσης μεταμορφώνει τον γάμο σας ή την βάπτιση του παιδιού σας, σαν παραμύθι, με υφάσματα , αντικείμενα και λουλούδια

Προσφατα Αρθρα

Δίχτυα ενός εκατομμυρίου ευρώ θα κρατήσουν τις τσούχτρες μακριά από τον Κορινθιακό

Δίχτυα ενός εκατομμυρίου ευρώ θα κρατήσουν τις τσούχτρες μακριά από τον Κορινθιακό

in ΠΟΛΙΤΙΚΗ, Η ΚΟΡΙΝΘΙΑ ΜΑΣ, ΤΟΠΙΚΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κονδύλι ενός εκατομμυρίου ευρώ εγκρίθηκε από το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης για την προστασία των ακτών από τις πληθυσμιακές εξάρσεις μεδουσών κατά μήκος του Λουτρακίου, του Σχίνου και της Λίμνης Βουλιαγμένης.

Toν Φεβρουάριο του 2020 ο προαστιακός φτάνει στο Λουτράκι

Toν Φεβρουάριο του 2020 ο προαστιακός φτάνει στο Λουτράκι

in ΚΟΙΝΩΝΙΑ, Η ΚΟΡΙΝΘΙΑ ΜΑΣ, ΤΟΠΙΚΑ

Στην τελική ευθεία μπήκε πλέον η υπόθεση της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Λουτράκι.

Ρεκόρ guinness και Θεοφάνεια στο Κιάτο.

Ρεκόρ guinness και Θεοφάνεια στο Κιάτο.

in TOP 10, Η ΚΟΡΙΝΘΙΑ ΜΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΤΟΠΙΚΑ

Ρεκόρ guinness και Θεοφάνεια στο Κιάτο, γιορτινή μέρα η σημερινή μιας και είναι διπλή η χαρά. Από τη μία η βάπτιση του Ιησού και από την άλλη ενά ρεκόρ guinness. Ένα ρεκόρ που αφορά την μεγαλύτερη σε βάρος και εμβαδό βασιλόπιτα στον κόσμο,

Προβλήματα στο αφορολόγητο - Τι πρέπει να προσέξουν όσοι πληρώνουν ηλεκτρονικά μέσω e-banking

Προβλήματα στο αφορολόγητο - Τι πρέπει να προσέξουν όσοι πληρώνουν ηλεκτρονικά μέσω e-banking

in ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το αφορολόγητο θα μείνει μόνο στα… χαρτιά για όσους κάνουν αγορές πληρώνοντας μέσω e-banking αν δεν αλλάξει κάτι άμεσα.

Περιηγηση ανα κατηγορια περισσότερες κατηγορίες